Copyright 2015 Tomasz Wyrwas. All rights reserved

Adam's Peak i Dambulla

Opublikowano: poniedziałek, 05 styczeń 2015

Krótka wizyta na Adam's Peak, gdzie podobno odciśnięta jest stopa ... kogoś ważnego, oraz najlepiej zachowana świątynia buddyjska na Sri Lance w Dambulli. Z deszczowych gór na słoneczne niziny.

Adam's Peak

Na zakończenie objazdu po polach herbacianych wylądowaliśmy w Adam's Peak. Miejsce święte dla wyznawców wielu religii – znajdujące się na szczycie podłużne zagłębienie o długości 1,5 m uznawane jest za odcisk stopy: Śiwy (przez hinduistów), Buddy (przez buddystów), Adama (przez muzułmanów) czy św. Tomasza (przez chrześcijan indyjskich). Szczyt jest znaczącym miejscem kultu religijnego i celem licznych pielgrzymek. Miejsce może warte zobaczenia, ale o innej porze roku. Widok z tarasu naszego hotelu wyglądał tak...

inmi

... by za 15 minut zmienić się w coś takiego.

inmi.pl

Po przyjeżdzie ograniczyliśmy się do spaceru w stronę szczytu. Wędrówka zaczyna się o 4 rano, aby dojść na szczyt na wschód słońca. Nastawiliśmy nawet budzik, ale ściana deszczu skutecznie nas odstraszyła, więc odpuściliśmy sobie. Poszli za to nasi sąsiedzi. Wrócili cali przemoczeni, i z ich relacji wynikało, że nic przyjemnego ich nie spotkało. Na szczycie pełno chmur, więc widok żadny, czyli nie mamy czego żałować. Warto wspinać się na górę, ale kiedy jest sezon pielgrzymkowy i mniej pada.

W drodze do Dambulli staneliśmy przy szkole, więc zainteresowanie białymi było...

Świątynia Sri Muthumariamman Thevasthanam w Matale.

Przy świątyni znajduje się szkoła, do której uczęszczają dzieciaki z ubogich rodzin. Uczniów nie było, ale datek oczywiście złożyliśmy na ręce pani dyrektor.

Korzystając z korka na remontowanej drodze...

Dambulla

Złota Świątynia w Dambulla to świątynia buddyjska składająca się z pięciu jaskiń powstawała w okresie od I wieku p.n.e. do XVIII wieku. Najlepiej została zachowana na Sri Lance, więc pewnie dlatego wpisali groty z 153 różnymi wyobrażeniami Buddy na listę UNESCO w 1991 roku.

Tak wygląda Złota Świątynia - szczyt kiczu, więc tylko dla dokumentacji...